گزارشی از سخنان رئیس كمیسیون انتخابات مصر
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش شبكه تلویزیونی فرانس 24، فاروق سلطان رئیس كمیسیون انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت: دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر در كمال آرامش برگزار شد و من می توانم اطمینان دهم كه هیچگونه دستكاری در نتیجه انتخابانی نشده است.

وی گفت: كار بسیار سختی بود، اما ما توانستیم از پس آن به خوبی بر آئیم.

فاروق سلطان گفت: اما باید بگویم كه تمام حرفها در خصوص تقلب در انتخابات شایعاتی بیش نیست و نتیجه انتخایات در كمال درستی و بدون هیچگونه تقلب و دستكاری اعلام خواهد شد.

وی گفت : بر اساس آمار منتشر شده بیش از 25 میلیون نفر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر شركت كردند و اعضای كمیسیون سعی خود را برای آنكه هیچ دستكاری در آرا انجام نشود،‌چند برابر كردند.

رئیس كمیسیون انتخابات ریاست جمهوری مصر از اینكه هر یك از نامزدهای انتخاباتی پیش از اعلان رسمی نتیجه آرا خود را پیروز این انتخابات خوانده بودند، انتقاد كرد و گفت این اقدام آنها كار كمیسیون را بسیار سخت و مشكل كرد.

فاورق سلطان در ادامه سخنانش درباره جزئیات انتخابات ریاست جمهوری در برخی از حوزه های رای گیری صحبت كرد كه با مشكلاتی مواجه شدند.

وی عمده مشكلات را آرای سفیدی اعلام كرد كه اعضای كمیسیون آنها را باطل كردند تا به نفع هیچ یك از نامزدها مورد استفاده قرار نگیرند.

وی گفت: چند ساعت پس از پایان زمان انتخابات ریاست جمهوری ما كار شمارش آرا را آغاز كردیم و همزمان با آن به شكایات هر یك از نامزدها رسیدگی كردیم. حتی ما به شكایاتی رسیدگی كردیم كه حاكی از آن بود كه برخی از حوزه ها زودتر یا حتی دیرتر از ساعات رسمی اعلام شده كار خود را آغاز یا به اتمام رسانده بودند.

وی گفت: حتی ما شكایات زیادی از جانب مردم دریافت كردیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم با حساسیت بیشتری به شمارش آرا بپردازیم.

سلطان گفت: به همین علت هرگونه تقلب و دستكاری آرا را رد می كنم و هرگونه اعتراض احتمالی به نتیجه انتخابات را محكوم می كنم.

فاروق سلطان گفت: قبل از آغاز انتخابات ،دو هزار و 154 هزار برگه انتخاباتی به نفع یكی از نامزدها به صندوق انداخته شده بود كه ما آنها را كشف و ابطال كردیم.

رئیس كمیسیون انتخاباتی مصر گفت: با وجود مشكلات و شایعات زیاد اما ما دلسرد نشدیم و به روند بررسی آرا ادامه دادیم.

سلطان با بیان این مطلب كه از حضور بسیاری از مسیحیان در حوزه های انتخاباتی جلوگیری شده است، از حساسیت كمیسیون انتخاباتی درباره شمارش آرا سخن گفت و در ادامه به ارائه گزارش درباره برخی اشتباهات در حین شمارش دستی آرا پرداخت و جزئیات آن را به اطلاع خبرنگاران رساند.

وی گفت: بیش از 52 میلیون مصری واجد شركت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بودند كه 52 درصد آنان در انتخابات شركت كردند و كمیسیون انتخاباتی در مجموع بیش از 846هزار رای ماخوذه را باطل كرد.

فاروق سلطان گفت: در بسیاری از موارد ما با حضور نمایندگان هر دو نامزد مجددا آرای برخی صندوقها را شمارش كردیم كه نامزدها شكایات خود را در این خصوص پس گرفتند.

وی گفت: امیدوار بودم امروز را جشن بگیریم اما هر نتیجه ای را كه من اعلان كنم بدون شك ناخرسندی نیمی از مردم را به همراه خواهد داشت و از این بابت متاسف هستم.

فاروق سلطان ضمن دفاع از عملكرد كمیسیون انتخابات ریاست جمهوری مصر،گفت:احمد شفیق دوازده میلیون و سیصد و چهل و هفت هزار رای و محمد مرسی بیش از سیزده میلیون و دویست هزار رای كسب كردند كه به این ترتیب مرسی رئیس جمهوری جدید مصر انتخاب شد.

مترجمام**9041**





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: